خودروهای روسی لادا به زودی در خیابان های ایران، عکس

به گزارش راوه بلاگ، در جریان افتتاحیه دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا تهران 1402، چهار خودروی لادا رونمایی شده و و برنامه عرضه محصولات آن به وسیله نیکا خودرو اعلام گشت.

خودروهای روسی لادا به زودی در خیابان های ایران، عکس

امیرمسعود عابدین: نشان روسی لادا از سال 1973 تا کنون به فراوری خودروهای مالی در این کشور مشغول است و حالا پس از چند سال برآورد ورود این خودروها به ایران، بالاخره محصولات لادا رسما وارد ایران شدند.

مدل های وستا اسپرت، نیوا تراول، وستا کراس و گرانتا خودروهایی از لادا هستند که به وسیله نیکا خودرو رونمایی شدند. مدیران شرکت نیکا خودرو اعلام کردند که در مرحله اول قرار است خودروهای وستا کراس و نیوا تراول به بازار کشور بیایند. قرار است عرضه این دو محصول در اواخر امسال رقم بخورد و البته هنوز قیمت حدودی این دو خودرو تعیین نیست. در بین این چهار مدل احتمالا گرانتا آخرین مدلی است که به بازار می آید.

در این مقاله قصد داریم نگاهی کوتاه به این چهار مدل داشته باشیم:

لادا وستا اسپرت

وستا اسپرت در بین محصولات حال حاضر لادا، خودرویی قدرتمند و شاخص محسوب می شود. وستا اسپرت همانند نمونه ای معمولی از وستا به نظر می رسد که قطعاتی مانند سپر اسپرت جلو، اسپویلر لبه ای، لاستیک های پهن تر به همراه خطوطی روی ناحیه درها و بعلاوه سپر اسپرت عقب که مجهز به خروجی اگزوز دوگانه است، در آن دیده می شود.

قوای محرکه این خودرو از پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی تامین می شود که با حجم 1.8 لیتر، توانایی ایجاد 143 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 را دارد. گشتاور 182 نیوتن متری پیشرانه این خودرو نیز در دور موتور 3600 حاصل می شود. این پیشرانه در هماهنگی با جعبه دنده پنج سرعته دستی، وستا اسپرت را قادر می سازد ظرف 9.6 ثانیه تا از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد، درحالی که سرعت نهایی آن 193 کیلومتر برساعت خواهد بود.

لادا نیوا تراول

نیوا تراول یک SUV کوچک و چهار چرخ محرک 4WD است که طراحی آن همچنان مشابه شورولت نیوا از رده خارج شده است و صرفاً با انجام بعضی تغییرات در نمای جلو، طراحان کمپانی لادا سعی در به روزرسانی این خودرو داشته اند.

نیوا تراول قطعا لقب مقرون به صرفه ترین خودروی شاسی مستقل دو دیفرانسیل را در بازار ایران به خود اختصاص خواهد داد. این خودرو مجهز به یک پیشرانه 1.8 لیتری تنفس طبیعی است که قادر به فراوری 145 اسب بخار قدرت و 184 نیوتن متر گشتاور است.

قدرت فراوریی به وسیله جعبه دنده 5 سرعته دستی به هر چهار چرخ منتقل می شود و یاری سبک و سنگین هم برای مسیرهای آفرودی قابل انتخاب است. قیمت نیوا تراول در بازار روسیه حدود 10 هزار دلار است اما باید دید تعرفه های واردات و هزینه های جاری، چه عددی را برای این خودرو در بازار ایران رقم خواهند زد.

لادا وستا کراس

وستا کراسیا وستا SW کراس، در بین خودروهای رونمایی شده سگمنت خاصی دارد. این خودرو با داشتن طراحی استیشن واگن، استایل جذابی دارد و در کنار ارتفاع خودرو و به کارگیری عناصری چون محافظ های پلاستیکی گلگیرها، سبب جذابیت بیشتر آن شده است.

با وجود اینکه این خودرو در بازار جهانی با پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی 16 و 8 سوپاپ و جعبه دنده 5 سرعته دستی عرضه می شود، اما طبق گفته مسئولان شرکت نیکا موتور، این خودرو در ایران مجهز به یک پیشرانه 1.8 لیتری تنفس طبیعی است که توان فراوری 145 اسب بخار قدرت و 184 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال قدرت برای نسخه ایران به وسیله جعبه دنده CVT انجام می شود.

لادا گرانتا

این خودروی لادا، مالی ترین مدل رونمایی شده در ایران محسوب می شود و سبک طراحی آن به دو دهه قبل بازمی شود. گرانتا از یک موتور 1.6 لیتری 16 سوپاپ 106 اسب بخاری و 148 نیوتن متری در ایران بهره خواهد برد و جعبه دنده آن احتمالاً 5 سرعته دستی خواهد بود.

پیشرانه لادا گرنتا شباهت بسیاری به رنو لوگانیا همان L90 خودمان دارد. نه تنها ظاهر بیرونی گرانتا قدیمی و فاقد جذابیت است، بلکه در کابین آن هم چیزی از زیبایی و کیفیت بالا و امکانات مناسب دیده نمی شود.

باید دید که خودروهای لادا در چه زمانی و با چه بازه قیمتی در بازار ایران حاضر و نسبت به رقبای خود، حرفی برای گفتن خواهند داشت یا خیر.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 آذر 1402 بروزرسانی: 15 آذر 1402 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 3104

به "خودروهای روسی لادا به زودی در خیابان های ایران، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهای روسی لادا به زودی در خیابان های ایران، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید